Marka Roxy, podobnie jak wszystkie rzeczy stworzone przez firmę Quiksilver, swoje źródła ma w wodzie. Jej początki związane są bowiem z linią strojów kąpielowych dla surferek. Dziś marka produkuje nie tylko kostiumy czy kombinezony piankowe, ale też odzież sportową, casualową i dziecięcą, buty, torby i plecaki oraz akcesoria, ciesząc się niesłabnącą popularnością wśród klientek na całym świecie.

Odważny pomysł

Wszystko zaczęło się od pomysłu firmy Quiksilver, która postanowiła stworzyć kolekcję dedykowaną miłośniczkom surfingu. Decyzja ta była dość odważna, gdyż rynek surfingowy od zawsze należał do kapryśnych. Ryzyko opłaciło się jednak, a produkty marki szybko znalazły odbiorców nie tylko w grupie surferek, ale też wśród aktywnych, stylowych dziewczyn na całym świecie.

Od kostiumów kąpielowych do odzieży z denimu

W 1990 roku Quiksilver wypuściło linię kostiumów kąpielowych dla surferek. Jej ogromny sukces sprawił, że firma postanowiła pójść za ciosem. Rok później zaprezentowała kolekcję sportową, a w 1992 roku wprowadziła na rynek linię odzieży denimowej oraz zimowej. Tak narodziła się marka Roxy.

Marka z sercem

W 1993 roku pojawiło się charakterystyczne logo w kształcie serca. Nawiązywało ono do znaczka Quiksilver, stanowiąc po prostu jego podwojenie. Popularność marki wzrastała, a wraz z nią powiększało się również grono pracowników. Jedna z anegdot związanych z marką głosi, że pewnego popołudnia ekipa Roxy siedziała na plaży w Hawajach i przyglądała się surfującym. I wtedy właśnie narodził się pomysł stworzenia szortów surferskich specjalnie dla kobiet: dopasowanych do ich sylwetki, elastycznych, niekrępujących ruchów. Była to innowacja, która na zawsze miała odmienić oblicze odzieży dedykowanej surferkom. Odważne kolory i unikatowe wzory boardshortów stały się znakiem rozpoznawczym marki i wyznacznikami jej stylu: odważnego, spontanicznego.

Współpraca z mistrzynią

W 1994 roku Lisa Andersen, mistrzyni surfingu ze Stanów Zjednoczonych, została pierwszą ambasadorką Roxy. W okresie współpracy z marką Amerykanka zdobyła kolejne trzy tytuły i stała się najbardziej wpływową surferką w historii tej dyscypliny. Dla rozpoznawalności marki miało to ogromne znaczenie. Wkrótce do zespołu Roxy dołączyły: Megan Abubo, Chelsea Georgeson, Veronica Kay, Kassia Meador, Kula Barbieto, Carissa Moore i Sofia Mulanovich.

O puchar Roxy

Roxy postanowiło iść za ciosem. Kolejnym krokiem po sponsorowaniu sportowców stało się patronowanie zawodom surferskim. Pierwsze miały miejsce w 1995 roku na Sunset Beach. Kolejne odbyły się na Fiji, w Australii i Wielkiej Brytanii. Marka zaczęła także sponsorować imprezy dla młodych surferów-amatorów. 10 lat później zawody Roxy Pro Hawaii zostały uznane za najbardziej prestiżowe wydarzenie surferskie na świecie.

Wschodząca gwiazda Kalifornii

Rosnąca popularność marki doprowadziła do poszerzenia oferty o obuwie, zegarki oraz linię dla dziewczynek w wieku od 7 do 16 lat. W 1996 roku Roxy wzięła udział w New York Fashion Week i została nominowana do nagrody „Wschodząca Gwiazda Kalifornii” za innowacyjność i design. Dobra passa marki trwała, a w ofercie pojawiły się kolejne produkty: zimowa odzież outdoorowa, odzież dla dzieci, biżuteria, torby, plecaki, akcesoria podróżne.

Snowboardowy duch

XX wiek przynosi kolejne istotne zmiany. W 2003 roku Roxy prezentuje kolekcję snowboardową, stworzoną przy współpracy z Mervin Manufacturing. Pojawia się również seria opowiadań dla nastolatek, Luna Bay. Dwa lata później wychodzi linia nart i butów narciarskich, wyprodukowanych w ramach współpracy z Rossignol Dynastar.

Gwiazda z okładek

Wraz z rozwojem asortymentu rozwijają się również działania sponsoringowe marki. W 2004 roku w Innsbrucku debiutuje impreza snowboardowa dla dziewczyn, Roxy Chicken Jams. Do zespołu Roxy dołączają też kolejne gwiazdy sportu, takie jak Torah Bright, Alexis Waite i Amber Stackhouse.

Marka cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony mediów. Jej produkty pojawiają się w czasopismach takich jak Lucky, Teen Vogue czy In Style. We współpracy z MTV powstaje też seria „Surf Girls”, która okazuje się absolutnym hitem i przyczynia się do popularyzacji surfingu wśród kobiet.

Na przekór stereotypom

Na chwilę obecną Roxy to marka światowa, oferująca pełną gamę odzieży i akcesoriów dla każdej aktywnej dziewczyny. Torebki, kombinezony piankowe, wodoodporne zegarki, każdy produkt marki łączy jedno: unikatowy design, który oddaje najważniejsze cechy dziewczyn z ekipy Roxy – odważnie łamiących stereotypy, spontanicznych, pewnych siebie, naturalnie pięknych, aktywnych i stylowych.

Zobacz produkty marki Roxy w naszym sklepie>>

ciekawostki o marce roxy